طراحی گرافیک سایت

طراحی گرافیک سایت

اگر یک مغازه ویترین جذابی نداشته باشد وارد آن می شوید؟ احتمالا جوابتان منفی است. سایت ویترین کسب و کار شماست و جذابیات آن اهمیت بسیار بالایی دارد. گرافیک همان چیزی است که برای سایتتان نیاز دارید. طراحی گرافیک سایت کار آسانی نیست و نیاز به متخص حرفه ای و با تجربه دارد. رافیک سایت می تواند به همان اندازه که توجه کاربر را به سایت جلب می کند؛ او را دلزده نیز بکند. مرز هایی که در اصول طراحی گرافیک وگب سایت وجود دارند، بسیار باریک هستند و می توانند آینده یک کسب و کار را مشخص کنند. در این مقاله گروه مجازی مشهور شو به سوال طراحی گرافیک سایت چیست پاسخ خواهیم داد. 

طراحی گرافیک سایت

بعد از ورود کاربر به سایت اولین ملاکی که اهمیت پیدا می کند، جذابیت بصری صفحه است که ارتباط مستقیمی با گرافیک سایت دارد. اگر مخاطب متوجه این جذابیت نشود؛ سایت شما را در لحظه ترک خواهد کرد. و  کاری با محتوای سایت شما نخواهد داشت. حواستان به هزینه ای که برای طراحی خرج می کنید باشد. هزینه را صرف طراحی ای بکنید که اصول گرافیکی در آن رعایت شده باشد.

گرافیک سایت

رایج ترین اشتباه در طراحی گرافیک سایت

هنگام طراحی گرافیک سایت اشتباهات زیادی رخ می دهد. اما رایج ترین آن ها تمایل کارفرما به شلوغ کردن صفحات است. بسیاری از کارفرمایان معتقدند که تمام صفحات باید پر باشند و قسمتی خالی نماند. این کار می تواند ضرر بسیار زیادی به طراحی وارد کند. طراحی گرافیک سایت با طراحی کاتالوگ و تراکت که تبلیغات چاپی هستند، متفاوت است. خالی ماندن این بخش ها تاثیر بهتری روی سادگی و زیبایی سایت می گذارد. 

material design در طراحی گرافیک سایت 

در سال 2014 گوگل (Google) از مفهوم جدیدی به نام طراحی مواد یا material design رونمایی کرد. این مفهوم راهنمایی برای طراحان و توسعه دهندگان وبسایت هاست. متریال دیزاین، پایه مناسبی برای طراحی نرم افزارها و اپلیکیشن هاست. همچنین دیدگاه های تازه ای در مورد رابط کاربری، انیمیشن ها و تعامل با کاربر را مطرح می کند. رعایت اصول متریال دیزاین اهمیت زیادی در طراحی سایت و جذابیت کاربر دارد. متریال دیزاین به دو بخش، مواد و عناصر طراحی، حرکت ها و انیمیشن ها تقسیم می شود.

مواد و عناصر چه نقشی در طراحی گرافیک سایت دارند؟

 در این نوع طراحی طراحی و محتوا با یکدیگر ترکیب می شوند. زمینه طراحی توسط این مواد فراهم می شود. نشانه های بصری توسط سطوح و لبه اشیا ایجاد می شود. درک بهتر رابط کاربری باعث می شود؛ زبان متریال بافت را فهمیده و می تواند طراحی رابط را به کاملی به وجود بیاورد. 

تاثیر رنگ در طراحی سایت

رنگ بندی در طراحی گرافیک سایت

انتخاب طیف رنگی سایت تاثیر مستقیمی روی جذابیت بصری سایت دارد. امروزه ابزار زیادی مانند colorschemedesigner.com یا colorlovers.com برای انتخاب رنگ ها وجود دارند. برای سایت خود نیاز به انتخاب یک رنگ اصلی دارید و در کنار آن می توانید به دنبال رنگ های مکمل باشید. می توانید به سایت هایی که در بالا معرفی شد مراجعه کنید. در این سایت ها علاوه بر رنگ های اصلی، طیف های تیره تر و روشن تر رنگ هم معرفی خواهد شد. و دیگر نیازی به استفاده از رنگ های فرعی ندارید. در کنار این وبسایت ها می توانید به سایت هایی مانند template monster یا theme forrest یا colorlib سر بزنید. موضوع سایتتان را جستجو کنید. و با الهام گرفتن از قالب هایی شبیه قالب های شما کار را پیش ببرید. 

دیدن نمونه طراحی سایت دیگران به شما کمک بزرگی خواهد کرد. درر کنار تمام اتفاقاتی که گفته شد. باید به پالت رنگی گوگل هم اشاره کنیم. گوگل هنگام ارائه قوانین متریال دیزاین یک پالت رنگی نیز معرفی کرد که استفاده از آن برای گوگل اهمیت زیادی دارد. با بررسی این پالت می توانید بهترین طیف رنگی را برای سایتتان انتخاب کنید.

تصاویر در گرافیک سایت 

تصاویر در طراحی گرافیک سایت

بعد از رنگ، تصاویر جذابیت بصری سایت را دو چندان می کنند. نمی توان اهمیت استفاده از تصویر را انکار کرد. قرار گرفتن تصاویر کمک زیادی به توسعه روند فروش و ارائه خدمات سایت خواهد کرد. با استفاده از تصویر در کنار محتوا مفاهیم، راحت تر به مخاطب القا می شود و می تواند رضایت بازدیدکنندگان را با خود همراه کند.

به یاد داشته باشید هنگام آپلود عکس در سایت از فرمت rgb استفاده کنید. حجم عکس نباید خیلی سنگین باشد زیرا آپلود عکس در فضای وب از محدودیت هایی برخوردار است. همچنین عکس شما باید کیفیت بالایی داشته باشد و از استفاده از عکس های بی کیفیت بپرهیزید. به طور کلی قبل از ذخیره عکس توجه کنید که هر فرمتی برای بعضی تصاویر مناسب نمی باشد. اگر تصویر شما حالت photo دارد یعنی عکس طبیعی است یا اینکه پراکندگی رنگی آن زیاد است بهتر است که آن را با فرمت jpg ذخیره کنید. 

مشهور شو و طراحی گرافیک سایت 

بیش از 19 سال است که این گروه در حوزۀ دیجیتال مارکت فعالیت می‌کند. تجربۀ این سال‌ها به ما نشان داده است که رسانه‌های دیجیتال می‌توانند نقشی کلیدی در افزایش کیفیت زندگی همه ی انسان ها داشته باشند. دقیقاً همین نگاه بود که باعث شد ما وارد عرصۀ طراحی وب سایت و سئو، شویم. به این امید که بتوانیم نقشی کوچک در بهبود و توسعۀ کسب و کار ایرانیان عزیز، داشته باشیم.

یک سایت با سئو و طراحی گرافیک بی نظیر می تواند تاثیر مهمی روی کسب و کار شما بگذارد. جامعه رو به پیشرفت است و داشتن یک سایت ملاک مهمی خواهد بود. تردید نکنید همین حالا با همکاران ما در واحد مشاوه مشهور شو تماس بگیرید و تصمیم خود را برای ایجاد سایتی منحصر به فرد و اختصاصی قطعی کنید. 

طراحی سایت responsive (واکنش گرا)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منو