طراحی سایت استاتیک

طراحی سایت استاتیک

اگر سایتی که قصد طراحی آن را دارید، نیاز به تغییرات روزانه و بروزرسانی های متعدد ندارد. طراحی سایت استاتیک، مناسب زمانی است که سایت بعد از طراحی اولیه به تغییر نیاز نداشته باشد. در این نوع طراحی تمام مطالبی که قرار است روی سایت بارگذاری شود به یکباره به طراح داده‌می‌شود. و طراح هنگام طراحی تمامی محتوا را در سایت قرار  می دهد و دیگر نیازی به تغییر حس نمی شود.

طراحی سایت استاتیک (Static)

ویرایش و بروز رسانی این نوع سایت ها خارج از توانایی صاحب وب سایت می باشد. و هر گونه تغییر در این نوع سایت ها نیازمند دستان توانای طراح می باشد. از آنجایی که تغییر در سایت های استاتیک فعالیت زیادی را می طلبد؛ باید هزینه تغییر را به طراح بپردازید. هزینه طراحی و ساخت وب سایت های استاتیک نسبت به سایت های داینامیک کمتر است. با این تفاوت که اگر نیاز به تغییر پیش بیاید در سایت های داینامیک از شما هزینه ای دریافت نمی کنند یا صاحب سایت به راحتی به پنل سایت دسترسی دارد. در حالی که در سایت های استاتیک باید برای به وجود آمدن تغییر، هزینه کرد. 

 سایت های استاتیک نسبت به سایت های داینامیک قدمت بیشتری دارند. و از اولین سایت هایی بودند که در سطح جهان طراحی شده‌اند. در این نوع وبسایت ها اطلاعات تغییر نمی کند. اگر نیاز به تغییر ضروری باشد صرفا توسط طراح اعمال می شود. و ویرایش سایت مورد نظر مشتری باید به گونه ای باشد که تغییراتی در ساختار سایت به وجود نیاورد.

عدم نیاز به تغییرات و نبود کنترل پنل هزینه طراحی این سایت را مقدار قابل توجهی پایین می آورد و این نوع طراحی بسیار اقتصادی تر است. البته باید مطابق با نیاز کسب و کار شما باشد. به طور مثال این سایت برای شرکت هایی که صرفا نیاز  به یک سایت دارندو فعالیت در آن انجام نمی دهند مناسب است اما برای یک سایت فروشگاهی که هر روز یک محصول جدید ارائه می شود. 

کاربرد سایت استاتیک

  • سایت هایی که نیاز به تغیرات زیادی ندارند.
  • سایت هایی که قرار نیست خیلی عمر کنند.
  • کافرمایانی که عجله زیادی برای آماده شدن سایت دارند.
  • سایتی هایی که ثابت هستند و هزینه زیادی صرف آن ها نمی شود.  

معایب و مزایای طراحی سایت استاتیک

مزایای این نوع طراحی سایت بسیار محدود است که به آن اشاره کردیم اما معایب آن قابل چشم پوشی نیست و اگر قصد طراحی به این روش را دارید باید با زیر و بم های آن آشنا باشید. شاید مهم ترین عیبی که در این نوع طراحی دیده می شود. عدم دسترسی صاحب کسب و کار به سایت می باشد. در این نوع طراحی، بروزرسانی ها و هر گونه تغییر کوچکی باید توسط طراح انجام بگیرد.

همانطور که گفته شد؛ از آن جایی که سایت های استاتیک ثابت هستند و تغییر نمی پذیرند. و مهم تر از همه، مطالب و محتوای موجود در سایت آپدیت (Update) نمی شود؛ جای تعجب نیست اگر رتبه بالایی در گوگل کسب نکنند. مطالبی که بروز نشوند چیزی جز نارضایتی مخاطب به دنبال ندارند. سایت شما مملو از مطالب قدیمی خواهد شد که کسی وقتی برای خواندن آن ها صرف نمی کند. 

بیشتر بخوانید: طراحی سایت داینامیک

با وجود این که هزینه طراحی این سایت ها پایین است اما هزینه نگهداری آن بسیار بالاست. هر اندازه که از تغییر سر باز بزنید بالاخره روزی می رسد که به طراحی دوباره نیاز خواهید داشت و دوباره باید مانند طراحی اولیه هزینه کنید. در سایت های استاتیک تعداد صفحات خیلی زیاد نیست و محدودیت دارد. هنگام ایجاد یک تغییر جزئی تمام صفحه درگیر خواهد شد و به همین دلیل هزینه بالایی به دنبال خواهد داشت.

نیاز به هزینه های گزاف برای ویرایش و بروزرسانی محتوا یا یادگیری دانش کد نویسی، ناتوانی در سئو و گرفتن رتبه های بالا در گوگل، نداشتن پنل مدیریتی و به وجود آمدن سایتی راکد و کم کاربرد باعث شد محبوبیت این سایت روز به روز کاهش پیدا کند. در مقابل هزینه کم طراحی اولیه سایت، دسترسی به منابع کم، تحویل در زمان کوتاه و امنیت بالا، این سایت را به انتخاب خوب و مطمئنی برای شرکت های کوچک و با تغییرات کم تبدیل کرد. و به همین هنوز نامی از آن را می شنویم.

تفات سایت داینامیک و استاتیک

طراحی سایت داینامیک هزینه زیادی را می طلبد اما در جهت جبران این هزینه پنل مدیریت و سیستم مدیریت محتوا را در اختیار شما قرار می دهد. شما در سایت های داینامیک می توانید مطالب، صفحات و محصولات را منتشر کنید و نگران هزینه و محدودیت تولید محتوا نباشید. مدت زمان طراحی سایت داینامیک طولانی است ولی همیشه قابل تغییر است. 

محتوای سایت های داینامیک با توجه به موقعیت و شرایط تغییر می کند. این عمل در صفحات ثابت استاتیک غیر ممکن می باشد. زبان برنامه نویسی صفحه های وب استاتیک HTML و زبان برنامه نویسی صفحات وب داینامیک PHP و JavaScript می باشد. سرعت بارگذاری صفحات استاتیک بسیار سریع می باشد؛ زیرا نیازی به درخواست سرور ندارد.

تفاوت دیگری وجود دارد که در پسوند های URL خود را نشان می دهد. در صفحات استاتیک پسوند ها به صورت .html و در داینامیک ها به صورت های .jsp و .asp و .php نمایش داده می شود. تفاوت های زیاد این دو سایت در طراحی و رابط کاربری باعث شده تا شما نیاز خود را به خوبی شناسایی کنید. اگر به مشاوره بیشتری نیاز دارید؛ می توانید با همکاران ما در واحد مشاوره مشهور شو تماس بگیرید. 

سفارش طراحی سایت استاتیک در مشهور شو

طراحی سایت استاتیک روشی است که هزینه اولیه آن بسیار اقتصادی می باشد. اما به دلیل نبود کنترل پنل اگر نیاز به تغییر یا بروزرسانی احساس شود؛ باید به سراغ طراح سایت رفت. طراح سایت برای اعمال تغییر یا بروزرسانی هزینه ای دریافت خواهد کرد. ویرایش سایت، ابتدا با توجه به ساختار طراحی شده برای صفحات و پس از هماهنگی های لازم، این اطلاعات توسط طراحان سایت قابل تغییر است. گروه مجازی مشهور شو با سال ها تجربه در کنار شماست تا طراحی سایت شما به درستی و بدون کوچک ترین اشتباهی انجام شود. و در این مسیر در جهت موفقیت کسب و کار شما قدم بردارد. 

طراحی سایت responsive (واکنش گرا)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منو