طراحی سایت گردشگری خلاقانه و منحصر به فرد

طراحی سایت گردشگری خلاقانه و منحصر به فرد

صنعت گردشگری (Tourism) از صنایع پر درآمد در سطح جهان به شمار می رود. سفر و گشت و گذار از تفریحات مورد علاقه بسیاری از انسان هاست. اگر یک آژانس گردشگری دارید؛ وقت آن رسیده که برای گسترش کسب و کارتان به فکر طراحی سایت گردشگری باشید. حتما می دانید برای راه اندازی تور گردشگری نیاز به مسافر دارید. چطور می خواهید این مسافر ها را پیدا کنید؟ بهترین روش شبکه های اجتماعی است و بهترین مکانی که می توان اخبار را به گوش مخاطب رساند سایت شماست. گروه مجازی مشهور شو تجربه زیادی در طراحی سایت های گردشگری دارد. امکانات سایت گردشگری باید به گونه ای تنظیم شود که پاسخگوی سوالات مسافران باشد. نمونه طراحی سایت گردشگری که در سطح وب قابل مشاهده است از اهمیت این موضوع خبر می دهد. 

طراحی سایت گردشگری 

ساخت سایت می تواند تاثیر مثبت زیادی روی موسسه گردشگری بگذارد. فرقی نمی کند در چه حوزه ای فعالیت می کنید امروزه نادیده‌گرفتن فضای اینترنت ضربه بزرگی به کسب و کارتان وارد خواهد کرد و در نقطه مقابل آن توجه به این فضا، کسب و کار شما در مسیر رشد قرار خواهد داد. در روزگاری که انسان ها برای خرید نیاز اولیه خود به سایت ها و فروشگاه های آنلاین مراجعه می کنند. دیگر کسی به آژانس های مسافرتی سر نخواهد زد پس بهترین راه طراحی سایت و فعالیت در فضای اینترنت می باشد.

در سال های اخیر استفاده از اینترنت و وب سایت ها افزایش چشمگیری داشته است. انسان ها ترجیح می دهند به جای رفتن به آژانس های مسافرتی در وقتشان صرفه جویی کنند و به سایت های گردشگری سر بزنند. مقصد خود را انتخاب کرده و مسیر سفر و اماکن دیدنی مقصد را بر اساس اطلاعات موجود در سایت برگزینند. 

سایت گردشگری 

دلیل طراحی سایت گردشگری چیست؟

امروزه برای رشد هر کسب و کاری وجود سایت الزامی است. در بسیاری از مشاغل، سایت ها بعد از به سامان رسیدن کسب و کار ها تهیه و طراحی می شوند. اما در بعضی مشاغل اهمیت وجود سایت به حدی بالاست که نمی توان آن را نادیده گرفت. آژانس های شرکتی نیز در این دسته از مشاغل قرار می گیرند. در مشاغل دیگر، مشتری به قصد خرید کالا یا خدمات به جستجوی مؤسسات فعال در آن زمینه می‌پردازد. در حوزه گردشگری این امکان وجود دارد که یک کاربر تصادفی به یک مشتری قطعی تبدیل شود. یک سایت اصولی با گرافیک جذاب می تواند هر بازدیدکننده ای را به مسافر تبدیل کند.

موسسات گردشگری با ایجاد سایت مناسب و کاربرپسند (user-friendly) می توانند مخاطبین زیادی را جذب کنند. سایت های گردشگری این امکان را به مخاطب می دهد که به صورت آنلاین بتواند تور و امکانات مورد نیاز سفر خود را رزرو کند. شرکت های گردشگری می توانند با استفاده از سایت خود تمام خدمات ارائه شده را با توضیحات جامع ودقیق به مشتریان خود نشان دهد. این سایت ها می توانند با استفاده از انتشار اطلاعات راجع به تور های خود و قرار دادن توضیحات و عکس های متنوع از تور مورد نظر، کاربران را مشتاق به عضویت در تور کنند. 

امکانات سایت گردشگری

  • معرفی آژانس تبلیغاتی 

این بخش، همان صفحه درباره ما می باشد. از کنار این صفحه بی تفاوت نگذرید. شاید در نگاه اول به نظر نیاید، اما این صفحه اهمیت زیادی دارد. فرض کنید مخاطب وارد سایت شما شده و قصد خرید دارد. اما هنوز به طور کامل مطمئن نیست و برای اطمینان بیشتر سری به صفحه درباره ما سایتتان می زند. چه اتفاقی می افتد؟ صفحه “درباره ما” یی که ناقص نوشته شده باشد؛ اعتماد کاربر را جلب نخواهد کرد و شما یک خریدار بالقوه را از دست داده اید. در مقابل اگر صفحه درباره ما با جزییات نوشته شده باشد به صورتی که علاوه بر ارائه اطلاعات موسسه، مدارک و مجوز های مرتبط نیز نمایش داده شود. احتمال خرید کاربر افزایش چشمگیری پیدا می کند و در نهایت منجر به خرید می شود. 

معرفی آژانس تبلیغاتی 

  • خدمات گردشگری

مگر می شود وجود این بخش را در طراحی سایت گردشگری نادیده گرفت؟ بخش خدمات، قلب سایت گردشگری است. خدماتی مانند تورهای گردشگری، خرید بلیط، رزرو اقامتگاه و… . برای راحتی کاربر هر یک از خدمات باید در دسته بندی های جدا قرار بگیرد. ارائه این دسته بندی ها باید به صورت دقیق، متنوع و واضح باشد تا کاربر اذیت نشود. هر یک از دسته هایی که نام بردیم شامل زیر دسته نیز می شود که وجود آن ها به نظم سایت کمک خواهد کرد. به عنوان مثال برای بخش تورهای گردشگری می‌توان گروه‌های تورهای داخلی، تورهای خارجی، جدیدترین تورهای گردشگری، پرفروش‌ترین تورهای گردشگری و تورهای ارزان قیمت را در نظر گرفت. حواستان باشد جزئیات در صفحه اول سایت جایی ندارد. خیلی از زیر دسته ها را می توانید در صفحات بعد بگنجانید.

  • صفحه وبلاگ یا مقالات

انسان ها هر روز به سفر نمی روند اما دوست دارند هر روز راجع به سفر و گردش بخوانند. صفحه وبلاگ شما می تواند در رفت و آمد کاربر تاثیر زیادی بگذارد و بازدید سایت شما را افزایش دهد. در سایت های گردشگری محدودیتی برای تولید محتوا وجود ندارد. زمانی که اراده کنید می توانید راجع به جاذبه‌های گردشگری، غذاهای محلی، صنایع دستی، سوغاتی، بهترین رستوران و کافه و بهترین مراکز خرید مقاصد گردشگری بنویسید. 

  • بخش جستجو

بخش جستجو در همه سایت ها وجود دارد و بودنش در راحتی مخاطب تاثیر زیادی می گذارد. همان طور که گفته شد سایت های گردشگری توان متحوای زیاد را دارند و عموما مقالات زیادی در آن ها منتشر می شود. قابلیت جستجو به مخاطب کمک خواهد کرد میان این حجم محتوا، هر چه که به دنبالش می گردد را سرچ (Search) کند و بیابد. 

بخش جستجو

  • خدمات پشتیبانی

سایت های گردشگری باید به طور مستقیم با مسافرانشان در ارتباط باشند. بهتر است امکانات ویژه ای برای پشتیبانی در نظر گرفته و اجازه دهید مخاطب متوجه تفاوت شما را با رقبایتان بشود. یکی از تفاوت‌های این حوزه کاری با دیگر مشاغل، اهمیت خدمات پشتیبانی 24 ساعته است. خوشی و راحتی مسافران در سفر به شما وابسته است. اگر کسی را که به ضمانت شما به سفر رفته، به درستی راهنمایی کنید. بار دیگر هم برای سفر پیش شما خواهد آمد. 

  • تخفیف های لحظه آخری

یکی از شیرینی های مسافرت، بلیط آخرین لحظه و پر تخفیف است. تخفیف در تمام حوزه ها مخاطب را جذب می کند. از آن جایی که تکمیل ظرفیت تور های گردشگری کار راحتی نیست؛ تخفیف به کمک شما خواهد آمد. تخفیف، مسافران را در سایت و آژانس شما نگه می دارد.

  • نظرات مسافران

اجازه دهید مسافران تجربه واقعی سفرشان را در سایت شما با دیگر کاربران به اشتراک بگذارند. اگر از خدمات خود مطمئن هستید پس نظرات مسافران کمک زیادی به رونق کسب و کار شما خواهد کرد. برای کاربرانی که قصد سفر با موسسه شما را دارند شنیدن نکات مثبت و منفی از همسفر های قبلی بسیار مهم می باشد. در حقیقت نظر کسانی که سفر با شما را تجربه کرده اند قابل اعتماد تر از باقی نظر هاست. 

ویژگی سایت های گردشگری

ویژگی سایت های گردشگری

  • گرافیک

اولین ملاکی که مخاطب را  به سایت شما جذب می کند، گرافیک سایت می باشد. در سایت های گردشگری باید از تصاویر اماکن دیدنی جذاب و جاذبه های گردشگری خیره کننده استفاده کنید. یک طراح حرفه‌ای از ترکیب این تصاویر با مجموعه المان‌های گرافیکی جذاب و خلاقانه می‌تواند تصویری به یاد ماندنی از برند شما در ذهن مخاطب ایجاد نماید.

  • محتوا

مهم ترین نکته ای که در این مقاله به آن اشاره شد. تبدیل کاربر تصادفی به مسافر است. و محتوا می تواند دلیل خوبی برای این نکته باشد. راجع به محتوای سایت های گردشگری به اندازه و در پاراگراف های قبلی توضیح داده‌شد. این اطلاعات باید به صورت هوشمندانه در اختیار مخاطب قرار بگیرد.

رابط کاربری uix

  • رابط کاربری

رابط کاربری ارتباط مستقیمی با دسترس پذیری مخاطب دارد. هنگام طراحی یک گرافیک جذاب به رابط کاربری هم توجه ویژه داشته باشید. مهم است که کاربر بتواند به سهولت محتوای مورد نظر خود را پیدا کند و از راندمان سایت راضی باشد. 

  • سرعت بالا

همان طور که می دانید حجم محتوا در سایت های گردشگری زیاد است. و همین موضوع حساسیت سرعت سایت را بالا می برد. هنگام انتخاب فضای هاست باید ساختار فنی قدرتمند مطابق با حجم اطلاعات و محتوا سایت انتخاب شود. سرعت سایت باید از اولویت های شما باشد چرا که روی رضایت مخاطب تاثیر مستقیم دارد.  

  • واکنش گرا

واکنش گرایی یا ریسپانسیو بودن (responsive) سایت تاثیر زیادی روی گستردگی مخاطبان دارد. کاربران، این روز ها با استفاده از تلفن های همراه زمان زیادی را صرف گشت و گذار در اینترنت می کنند. در حالی که سایت برای صفحات وب طراحی می شود. ریسپانسیو بودن سایت بخشی از احترام به مخاطب است. فرقی نمی کند مخاطب با چه دستگاهی و با چه سایز صفحه ای وارد سایت می شود. باید سایت را مرتب و کاربردی ببیند.  

  • سئو

تفاوتی در موضوع سایت ندارد همه سایت ها نیاز به سئو (SEO) دارند. موتور های جستجو به سئو و بهینه سازی سایت، اهمیت زیادی می دهند. گردشگری، یکی از معدود حوزه های سئو است، که در آن رقابت حساسی در جریان است. و با یک استراتژی اصولی می توان تعداد بازدیدکنندگان را افزایش‌داده و رضایت موتور های جستجو را جلب نماید.

سایت گردشگری زیادی در سطح کشور وجود دارند، که تعدادی از آن ها شناخته شده‌است. شما می توانید با طراحی سایت درست، سئو اصولی و تبلیغات کارآمد به قله موفقیت نزدیک شوید. برای سفارش طراحی سایت می توانید با همکاران ما در واحد مشاوره و فروش مشهور شو تماس بگیرید.

سفارش طراحی سایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منو